Ez a játék az ugróiskola egyik változata.

1. Rajzoljatok a földre egy csigavonal formájú ábrát!

2. Ugorjatok be az első mezőbe féllábon, majd csigavonalban haladva érjetek el a közepéig!  Ott meg kell fordulni, és kifelé ugrálni.  Vigyázzatok, hogy a vonalra ne ugorjatok rá!

A játéknak van egy nehezebb változata is, ehhez azonban egy egyszerűbb ábrát javasolok használni.  Ebben számozzátok be a mezőket!
A játékos bedob egy követ az első mezőbe, végigugorja az ábrát féllábon (a számoknak megfelelően), majd az első mezőből – féllábon állva – felveszi a kövét.  Ekkor azt mondjuk, hogy van egy iskolája.  Ezt mindegyik kockával megismétli.  Amennyiben a követ egy vonalra dobja, arra ugrik, vagy leteszi a másik lábát, akkor egy másik játékos következik.  Amikor újra sorra kerül, ugyanonnan folytatja, ahol megbukott.
Ha sikerül minden iskolát kijárnia, akkor megfordul, és háttal dobja be a kövét az ábrába.  Amelyik mezőre esik a kő, az lesz az ő vára.  Ezt a mezőt a többi játékosnak át kell ugrania.
A játék célja az, hogy minden mezőt elfoglaljon valaki.  Akinek a legtöbb vára van, az a játék győztese.

További ábrák az ugróiskolához: